Jesteś tutaj: Start / Zajączki

Zajączki

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

Kontakt e-mail do wychowawców

31 marca 2020

Dorota Wróbel : dewu@op.pl

Wioletta Malec: wiolettamalec@op.pl

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY

4 lutego 2021

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC LUTY 

Krąg tematyczny:

 

JESTEM SAMODZIELNY W KUCHNI

W KRAINIE BAŚNI

CHCĘ BYĆ MATEMATYKIEM

CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

  • zapoznanie z wyposażeniem kuchni, pracą kucharzy
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • umuzykalnianie dzieci
  • rozwijanie sprawności rąk
  • zachęcanie do uczestnictwa w przygotowaniu prostych potraw
  • zachęcanie do udziału w inscenizowaniu ruchem utworów literackich
  • zachęcanie do ćwiczeń z różnymi przyborami
  • utrwalanie pojęcia para
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych
  • rozwijanie umiejętności mierzenia
  • realizacja programu edukacji antynikotynowej
  • rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami i baśniami

 

                           Piosenka o Zielonym Dinku


I
Żył dinozaur, mały Dinek,
co przyjaciół miał w przedszkolu,
chodzi z nami na wycieczki,
czasem w lesie, w parku, w polu.


Ref.
Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to nasz wróg, zdrowie zabiera.
Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!

II
Raz się wybrał na wakacje -
zaraz pociąg szybko ruszy,
a w wagonie pech – palący,
zmienić miejsce Dinek musi.


Ref.
Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to nasz wróg, zdrowie zabiera.
Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!

 

 

Przejdź do - BAL KARNAWAŁOWY

BAL KARNAWAŁOWY

31 stycznia 2021

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ

5 stycznia 2021

        PLAN PRACYDYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZEJ   NA MIESIĄC STYCZEŃ


Krąg tematyczny:
Witamy Nowy Rok

Zwierzęta są głodne

Zimowe zabawy

Babcia i dziadek

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

DZIECKO:

ü Kształtowanie umiejętności składania życzeń w tym noworocznych.

ü Kształtowanie umiejętności planowania.

ü Rozwija pamięci muzyczną; rozwijanie mowy.

ü Utrwalanie nazw pór roku oraz ich charakterystycznych cech.

ü Poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy.

ü Kształtowanie umiejętności odczytywania symboli.

ü Dostrzega rytmiczność występującą w przyrodzie.

ü Rozwijanie mowy; rozwijanie umiejętności liczenia; utrwalanie wiedzy na temat swojego wieku.

ü Poznawanie sposobów pomagania ptakom- wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków.

ü Rozwijanie intuicji geometrycznej; rozwijanie umiejętności przeliczania.

ü Rozwijanie motoryki małej.

ü Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich dziadków.

ü Kształtowanie umiejętności prezentowania własnych możliwości wokalnych i recytatorskich.

 

WIERSZ

„Tydzień ma siedem dni”

Tydzień ma siedem dni,

Zna je mama, znasz je ty.

Poniedziałek, wtorek, środa,

Czwartek, piątek i sobota,

A w niedzielę razem z mamą

Powtórzymy znów to samo.

 

PIOSENKA

„Głodny ptaszek”

1. Przyszła zima, śnieżna zima,

zasypała pola,

głodny ptaszek puka w okno

naszego przedszkola.

 

Ref.: Zima, zima, zima,

trzaskający mróz.

Wszystkie głodne ptaki

czas nakarmić już. (bis)

 

II. Zmarzły mu na mrozie nóżki,

zmarzły mu skrzydełka,

prosi o okruszki chleba

i domek z pudełka.

 

Ref.: Zima, zima, zima…

 

III. Zobaczyły ptaszka dzieci,

ziarnek nasypały i przy wejściu

do przedszkola domek zbudowały.

 

Ref.: Zima, zima, zima…

 

IV. Siedzi ptaszek w ciepłym domku,

ziarnko w dziobie trzyma,

chciałby, aby była wiosna,

lecz wciąż mroźna zima.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

2 grudnia 2020

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE  NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

  1. Urządzenia elektryczne
  2. Domowi ulubieńcy
  3. blok tematyczny „W świątecznym nastroju”
  4. Święta tuż-tuż
  5. To już zima

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

– Uczestniczy w zabawach ruchowych:  z elementem skoku – Drabinka, orientacyjno-porządkowych: Zapamiętaj swoją parę, Szukaj pary, z elementem czworakowania – Misiu, poproś,  z wykorzystaniem woreczków, ruchowo-naśladowczej Kotki, bieżnej Myszki i kot, z elementem czworakowania – Pieski na spacer – pieski do budy,  bieżnej Gwiazdka do gwiazdki, muzyczno--ruchowej Dekorujemy choinkę, orientacyjno--porządkowej Kupujemy choinkę, z elementem czworakowania Omiń bombkę,  muzyczno-ruchowej Pada śnieg, z wykorzystaniem rymowanki, bieżnej Śnieżynki, z wykorzystaniem chusty animacyjnej.     - Uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu (z użyciem chusty animacyjnej).  – Na świeżym powietrzu wykonuje rzuty pudełkiem,– Bawi się na śniegu, na świeżym powietrzu.   – Wymienia zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas zabaw zimowych.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

–Wie, że emocje nie zawsze są przyjemne.   – Dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania; wie, jak się nimi opiekować.  – Pokazuje miną, gestem, jak cieszy się, że nadchodzą święta.    – Mówi rymowankę ze złością, a potem – ze strachem.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

– Wie, że ma prawa.    – Przestrzega przyjętych norm grupowych.    – Wymienia tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia.   – Omawia wygląd świątecznego stołu i określa, co powinno się na nim znaleźć.   – Wspólnie z innymi dziećmi ubiera choinkę.      – Uczestniczy w przedświątecznym spotkaniu integracyjnym z rodzicami.    – Stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

– Odpowiada na pytania dotyczące wiersza i opowiadania ,         - Recytuje wiersz Jadwigi Koczanowskiej Choinka,   Tadeusza Kubiaka Wesoła choinka.           – Opowiada historyjkę,            – Wypowiada się na temat zimy przedstawionej na obrazach.   – Wymienia oznaki zimy.                 – Śpiewa piosenkę O zwierzętach domowych,   Pod zieloną choineczką,  Zima biała.      – Porusza się rytmicznie przy muzyce.       - Reaguje na zmiany dynamiki.      – Określa nastrój melodii piosenki.   - Dostrzega rytm w ciągu przedmiotów i go kontynuuje.        - Liczy w zakresie czterech.        – Wyznacza kierunki względem siebie, stosuje słowa: przed siebie, za siebie, w bok.       ̶  Wykleja rysunek lampy kuleczkami bibuły.        – Kończy rysować pieska według wzoru.     – Wykonuje pracę z wykorzystaniem różnych materiałów.    - Wspólnie przygotowuje album o zwierzętach domowych,     – Składa elementy papierowej choinki.     – Rozpoznaje i nazywa większość kolorów. Rysuje po śladach linii ukośnych.      – Wycina proste elementy – koła.     – Wymienia właściwości fizyczne lodu.     - Rozpoznaje i nazywa wybrane urządzenia elektryczne.          – Rysuje po śladach rysunków.        – Ozdabia rysunki rękawiczek poprzez rysowanie kolorowych pionowych kresek,      -  Akompaniuje do piosenki na grzechotce.       - Wie, jak zachowuje się woda pod wpływem mrozu.                                  

 

WESOŁA CHOINKA   Tadeusz Kubiak  - wiersz do recytacji

Na gałązce choinkowej
wiszą dwa jabłuszka.
Przy jabłuszku pierwszym – pajac,
przy drugim – kaczuszka
Pajac biały jest jak piekarz,
mąkę ma na brodzie.
A kaczuszka – złota,
Jakby kąpała się w miodzie.
Pajac tańczy, kaczka kwacze –
posłuchajcie sami.
A zajączek tuż, tuż obok
Rusza wąsikami.

BLOK PATRIOTYCZNY

14 listopada 2020

Przejdź do - PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA

PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA

11 listopada 2020
Przejdź do - KOLOROWO- OWOCOWO  doskonalenie zmysłu smaku

KOLOROWO- OWOCOWO doskonalenie zmysłu smaku

30 października 2020