Jesteś tutaj: Start / Biedronki

Biedronki

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

Przejdź do - PRACE Z SUROWCÓW WTÓRNYCH

PRACE Z SUROWCÓW WTÓRNYCH

22 kwietnia 2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- PIĄTEK 16.04.2021

16 kwietnia 2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- PIĄTEK 16.04.2021

TEMAT DNIA: Gwiazdy na niebie

Czytaj więcej o: PROPOZYCJA ZAJĘĆ- PIĄTEK 16.04.2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- CZWARTEK 15.04.2021

15 kwietnia 2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- CZWARTEK 15.04.2021

TEMAT DNIA: Kiedy jest dzień, a kiedy noc?

Czytaj więcej o: PROPOZYCJA ZAJĘĆ- CZWARTEK 15.04.2021

ZDALNE NAUCZANIE PROPOZYCJA ZAJĘĆ środa 14.04.2021

13 kwietnia 2021

Temat kompleksowy: Cuda i dziwy.

Temat dnia: Przybysze z kosmosu.

Czytaj więcej o: ZDALNE NAUCZANIE PROPOZYCJA ZAJĘĆ środa 14.04.2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- WTOREK 13.04.2021

13 kwietnia 2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- WTOREK 13.04.2021

Temat dnia- W przestrzeni kosmicznej

Czytaj więcej o: PROPOZYCJA ZAJĘĆ- WTOREK 13.04.2021

ZDALNE NAUCZANIE PROPOZYCJA ZAJĘĆ Poniedziałek 12.04.2021

10 kwietnia 2021

Propozycja zajęć poniedziałek 12.04.2021

Temat kompleksowy: Cuda i dziwy.

Czytaj więcej o: ZDALNE NAUCZANIE PROPOZYCJA ZAJĘĆ Poniedziałek 12.04.2021

ZDALNE NAUCZANIE PROPOZYCJA ZAJĘĆ PIĄTEK 09.04.2021

8 kwietnia 2021

Propozycje zajęć. Piątek 09.04.2021

Temat kompleksowy: Mali strażnicy przyrody.

Temat dnia: Chrońmy przyrodę.

 Oszczędzaj wodę! - YouTube

Czytaj więcej o: ZDALNE NAUCZANIE PROPOZYCJA ZAJĘĆ PIĄTEK 09.04.2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- CZWARTEK 08.04.2021

8 kwietnia 2021

Temat dnia: Nasze rady na odpady

  • Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia – Wszystko ma swój znak.

Rodzic mówi pierwszą połowę zdania, a dziecko dodaje swoje propozycje jego zakończenia,

zwracając uwagę, jakie oznaki są znakami podanych sytuacji. Np. Rodzic mówi: Kiedy słońce

zachodzi, dziecko: to znak, że zbliża się wieczór.

Kiedy niebo się zachmurzy... (to znak, że będzie burza).

Kiedy śnieg topnieje... (to znak, że zbliża się wiosna).

Kiedy świeci słońce i pada deszcz... (to znak, że na niebie pojawi się tęcza).

Kiedy liście spadają z drzew... (to znak, że zbliża się jesień).

Kiedy pajęczyna się porusza... (to znak, że wpadła w nią mucha).

Kiedy pies warczy i szczerzy kły... (to znak, że jest zły).

Kiedy kot mruczy... (to znak, że jest zadowolony).

Kiedy dziecko ziewa i pociera oczy... (to znak, że jest śpiące).

Kiedy rośliny mają zwiędnięte kwiaty i liście... (to znak, że potrzebują wody).

Kiedy w pobliżu ulicy jest duży hałas... (to znak, że jeździ nią dużo samochodów).

Kiedy w powietrzu unosi się dużo dymu... (to znak, że jest ono zanieczyszczone).

Kiedy dziecko ma gorączkę... (to znak, że jest chore).

Kiedy martwe ryby pływają po powierzchni rzeki... (to znak, że jest ona zanieczyszczona

 Zabawa dydaktyczna Szukamy rady na złe odpady.

  • Segregowanie opakowań.

Pudełko wypełnione różnymi opakowaniami.

Rodzic przynosi  pudełko wypełnione różnymi opakowaniami: papierowymi, szklanymi, aluminiowymi i plastikowymi. Dziecko zastanawia się, po czym są poszczególne opakowania, segregują je według materiału, z jakiego zostały wykonane.

  • Zabawa Do jakiego pojemnika…?

Obrazki pojemników do segregowania odpadów.

Rodzic pokazuje dziecku na obrazku specjalne pojemniki, których używa się do segregowania odpadów, i wyjaśnia, jakie odpady można do nich wkładać. Podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania materiału, który może zostać ponownie wykorzystany. Śmieci nie zanieczyszczają wtedy środowiska, tylko ponownie mogą zostać użyte. Wyjaśnia dzieciom znaczenie słowa recykling”.

  •  Ekspresja słowna – Co by było, gdyby wokół nas było pełno śmieci?
  • Burza mózgów – Co mogą zrobić dzieci, by nie rosła góra śmieci?
  • Zadanie do wykonania:

Proszę wykonać ciekawą zabawkę lub skarbonkę z rzeczy przeznaczonych do recyklingu

( butelki, kartony, gazety itp.). Na gotowe prace czekam na Messengerze.

Miłego dnia