Jesteś tutaj: Start / Niedźwiadki

Niedźwiadki

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- PIĄTEK 16.04.2021

16 kwietnia 2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- PIĄTEK 16.04.2021

TEMAT DNIA: Gwiazdy na niebie

Czytaj więcej o: PROPOZYCJA ZAJĘĆ- PIĄTEK 16.04.2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- CZWARTEK 15.04.2021

15 kwietnia 2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- CZWARTEK 15.04.2021

TEMAT DNIA: Kiedy jest dzień, a kiedy noc?

Czytaj więcej o: PROPOZYCJA ZAJĘĆ- CZWARTEK 15.04.2021

ZDALNE NAUCZANIE PROPOZYCJA ZAJĘĆ środa 14.04.2021

13 kwietnia 2021

Propozycja zajęć środa 14.04.2021r.

Temat kompleksowy: Cuda i dziwy.

Temat dnia: Przybysze z kosmosu.

Czytaj więcej o: ZDALNE NAUCZANIE PROPOZYCJA ZAJĘĆ środa 14.04.2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- WTOREK 13.04.2021

13 kwietnia 2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- WTOREK 13.04.2021

Temat dnia- W przestrzeni kosmicznej

Czytaj więcej o: PROPOZYCJA ZAJĘĆ- WTOREK 13.04.2021

ZDALNE NAUCZANIE PROPOZYCJA ZAJĘĆ Poniedziałek 12.04.2021

10 kwietnia 2021

Propozycja zajęć poniedziałek 12.04.2021

Temat kompleksowy: Cuda i dziwy.

Temat dnia: Na planecie Chustolandia.

Czytaj więcej o: ZDALNE NAUCZANIE PROPOZYCJA ZAJĘĆ Poniedziałek 12.04.2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ PIĄTEK 09.04.2021

8 kwietnia 2021

Propozycje zajęć. Piątek 09.04.2021

Temat kompleksowy: Mali strażnicy przyrody.

Temat dnia: Chrońmy przyrodę.

 Oszczędzaj wodę! - YouTube

Czytaj więcej o: PROPOZYCJA ZAJĘĆ PIĄTEK 09.04.2021

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- CZWARTEK 08.04.2021

8 kwietnia 2021

Temat dnia: Nasze rady na odpady

  • Zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia – Wszystko ma swój znak.

Rodzic mówi pierwszą połowę zdania, a dziecko dodaje swoje propozycje jego zakończenia,

zwracając uwagę, jakie oznaki są znakami podanych sytuacji. Np. Rodzic mówi: Kiedy słońce

zachodzi, dziecko: to znak, że zbliża się wieczór.

Kiedy niebo się zachmurzy... (to znak, że będzie burza).

Kiedy śnieg topnieje... (to znak, że zbliża się wiosna).

Kiedy świeci słońce i pada deszcz... (to znak, że na niebie pojawi się tęcza).

Kiedy liście spadają z drzew... (to znak, że zbliża się jesień).

Kiedy pajęczyna się porusza... (to znak, że wpadła w nią mucha).

Kiedy pies warczy i szczerzy kły... (to znak, że jest zły).

Kiedy kot mruczy... (to znak, że jest zadowolony).

Kiedy dziecko ziewa i pociera oczy... (to znak, że jest śpiące).

Kiedy rośliny mają zwiędnięte kwiaty i liście... (to znak, że potrzebują wody).

Kiedy w pobliżu ulicy jest duży hałas... (to znak, że jeździ nią dużo samochodów).

Kiedy w powietrzu unosi się dużo dymu... (to znak, że jest ono zanieczyszczone).

Kiedy dziecko ma gorączkę... (to znak, że jest chore).

Kiedy martwe ryby pływają po powierzchni rzeki... (to znak, że jest ona zanieczyszczona

 Zabawa dydaktyczna Szukamy rady na złe odpady.

  •  Segregowanie opakowań.

Pudełko wypełnione różnymi opakowaniami.

Rodzic przynosi  pudełko wypełnione różnymi opakowaniami: papierowymi, szklanymi, aluminiowymi i plastikowymi. Dziecko zastanawia się, po czym są poszczególne opakowania, segregują je według materiału, z jakiego zostały wykonane.

  •  Zabawa Do jakiego pojemnika…?

Obrazki pojemników do segregowania odpadów.

Rodzic pokazuje dziecku na obrazku specjalne pojemniki, których używa się do segregowania odpadów, i wyjaśnia, jakie odpady można do nich wkładać. Podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania materiału, który może zostać ponownie wykorzystany. Śmieci nie zanieczyszczają wtedy środowiska, tylko ponownie mogą zostać użyte. Wyjaśnia dzieciom znaczenie słowa recykling”.

  •  Ekspresja słowna – Co by było, gdyby wokół nas było pełno śmieci?
  •  Burza mózgów – Co mogą zrobić dzieci, by nie rosła góra śmieci?
  • Zadanie do wykonania:

Prosimy wykonać ciekawą zabawkę lub skarbonkę z rzeczy przeznaczonych do recyklingu

( butelki, kartony, gazety itp.). Na gotowe prace czekamy na Messengerze.

Miłego dnia

 

PROPOZYCJA ZAJĘĆ- ŚRODA 07.04.2021

7 kwietnia 2021

Temat dnia: Chcemy, aby wokół było pięknie. 

• Karta pracy, cz. 3, nr 79. 

 − Pokolorujcie rysunki czterolistnych koniczynek. 

 − Połączcie liniami zdjęcie każdego kwiatka z jego cieniem. 

Zajęcie 1 Słuchanie opowiadania „Spotkanie z małym czarodziejem”.  

• Zapoznanie z opowiadaniem. 

 W pewnym dalekim kraju żył mały czarodziej, który bardzo lubił zadbane, zielone miasteczka. Każdej wiosny razem ze swym kotem Mruczkiem wyruszał w świat i szukał miast pełnych czystych uliczek i domów, zielonych drzew, kolorowych, pachnących kwiatów, śpiewających ptaków i radośnie bawiących się dzieci. Pewnego dnia dotarł do pięknego miasta. Wszędzie w nim było czysto, zielono, dachy świeżo odmalowanych, niedużych domów lśniły w promieniach słońca, a w powietrzu roznosił się zapach kwiatów, których mnóstwo kwitło na balkonach. Nigdzie nie leżały śmieci, a dzieci grabiły grządki i sadziły warzywa w przedszkolnym ogrodzie. − Ha! Mój kocie. To przecież najładniejsze miasteczko, jakie kiedykolwiek widziałem – powiedział czarodziej. − Zobacz, jak tu czysto. Nigdzie nie leżą śmieci, chodniki i ulice są zamiecione, trawniki niezadeptane, drzewa nie mają połamanych gałęzi, a ptaki radośnie śpiewają, nie bojąc się, że źli ludzie zniszczą im gniazdka. W oknach widać uśmiechnięte twarze mieszkańców. Myślę, że wszyscy w tym miejscu muszą być bardzo szczęśliwi. Kiedy czarodziej tak się zachwycał, usłyszał nagle straszliwy hałas. Nie wiadomo skąd, przez środek głównej ulicy przebiegło czterech chłopców. To oni tak strasznie krzyczeli. Machali również kijami, pisali kredą po murach domów, rozdeptywali ukwiecone klomby, łamali gałęzie drzew i krzewów, rozrzucali papierki po zjedzonych cukierkach, a jeden strzelał z procy do wystraszonych wróbli i kawek, które ze strachu próbowały schronić się za kominami domów. 

 − Cóż to było, mój kocie?  

– zdziwił się czarodziej.  

− Miauu! To chłopcy, którzy wcale nie dbają o swoje śliczne miasto i wszystko w nim niszczą  

− odpowiedział Mruczek.  

− Skoro tak – powiedział mały czarodziej  

– to dam im nauczkę. Zaczaruję miasteczko tak, aby stało się ono najbardziej szarym i najbardziej brzydkim miastem na świecie. I jak powiedział, tak zrobił. Podniósł swoją magiczną pałeczkę, wypowiedział zaklęcie i w jednej chwili całe miasteczko zrobiło się szare i brzydkie. Szare stały się kolorowe domy, zielone alejki i wszystkie kwiaty, szarzy zrobili się również chłopcy. Kiedy zobaczyli, co się stało, przestraszyli się nie na żarty. 

  Przestraszeni chłopcy podbiegli do małego czarodzieja i zawołali: 

 − Co zrobiłeś z naszym miastem! Dlaczego tak je zaczarowałeś! 

 − Ja? – zdziwił się mały czarodziej. – Przecież to wy chcieliście, aby wasze miasto było najbrzydsze na świecie. Przed chwilą to pokazaliście  

– spokojnie odparł czarodziej.  

− Myśmy wcale tego nie chcieli – bronili się chłopcy.  

− Nie? A kto łamał gałęzie, pisał po murach, straszył ptaki, deptał kwiaty, rozsypywał śmieci? Kto to wszystko zrobił, kochani? No kto? – odpowiedział czarodziej. Chłopcy bardzo się zawstydzili, zrobiło im się przykro, spuścili głowy, a w ich oczach pojawiły się łzy. Chcieli naprawić wyrządzone szkody. Poprosili czarodzieja, aby pomógł im przywrócić miasto do jego dawnego wyglądu. Obiecali również, że będą dbali o to, aby zawsze było piękne i czyste. Czarodziej ze zrozumieniem pokiwał głową i podarował chłopcom kolorowe pudełko. Umieścił w nim zadania do wykonania. Powiedział, że jeśli chłopcy je prawidłowo wykonają, wtedy czar pryśnie. 

Karta pracy, cz. 3, nr 80. 

 − Popatrzcie na obrazek i wymieńcie wszystkie zwierzątka. Pokolorujcie rysunki zwierząt. 

Zajęcie 2  Przyroda wokół nas – wykonywanie plastycznej pracy .  

Papier kolorowy, bibuła, folia samoprzylepna, plastelina, ścinki materiałów, kolorowe sznurki, tektura falista, pastele olejne (co mamy w domu).  

 – wykorzystując zgromadzone materiały – wykonać pracę przedstawiającą świat przyrody, jaki chciałoby dziecko, aby znajdowało się wokół niego.  

• Samodzielna praca dziecka. 

Mile widziane obrazki prac na Messenger.